8 Haziran 2013 Cumartesi

Arşivcilik Konferansları I Hakkında

    Arşivcilik Konferansları I adlı kitaptaki konferans metinleri arşivciliğin teorisi, pratiği ve eğitimi ile ilgili olup diğer metinler farklı ülkelerdeki arşivcilik uygulamalarını karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesini içerir.
    Konuşmacıların ve kitapta emeği geçenlerin unvan ve görevleri değişiklik göstermiş olabilir. Ben kitapta bize sunulan verilere sadık kaldım ancak bu kitabın 90'lı yıllarda basıldığı unutulmamalıdır.
 KONUŞMACILARI TANIYALIM:
AVRUPA TOPLULUĞU ARŞİVLERİ, FRANSA'DA ARŞİVCİLİK EĞİTİMİ, FRANSIZ ARŞİV SİSTEMİ, ARŞİVCİLİKTE MESLEKİ DERNEKLERİN ROLÜ ARŞİV SERGİLERİ VE TANITIM adlı konuşma metinleri ile:
Paule Renè Bazin: Fransız Arşivleri: Staj ve Dış İlişkiler Servisi Müdürü.
-o-o-o-
BİLGİ EDİNME HAK VE HÜRRİYETİ, İŞ DÜNYASI ARŞİVLERİ, FRANSIZ VE TÜRK ARŞİVLERİ KARŞILAŞTIRILMASI DENEMESİ: TARİH VE TEŞKİLAT adlı konuşma metinleri ile:
Faruk Bilici: Doç. Dr. Insitut National de Language et Civilization Oriantale
-o-o-o-
ARŞİVCİLİĞİN FELSEFİ BOYUTLARI, İSKOÇ ARŞİVLERİ konuşma metinleri ile:
Patrick Cadell: İskoç Milli Arşiivleri Genel Müdürü
Katkıda bulunanlar:
İsmail Erünsal: Prof. Dr. Marmara Üniversitesi Arşivcilik Bölümü Öğretim Üyesi
Hamza Kandur: Yard. Doç. Dr. Marmara Üniversitesi Arşivcilik Bölümü Öğretim Üyesi
Ahmet Oğuz İcimsoy: Yard. Doç.Dr. Marmara Üniversitesi Arşivcilik Bölümü Öğretim Üyesi
Edine Süleymanoğlu: Marmara Üniversitesi Arşivcilik Bölümü Araştırma Görevlisi

Not: Bölümün güncel adı şu anda Bilgi ve Belge Yönetimi' dir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder